Köpvillkor

Faktureringsadress


Nerdworld AB
Sunnanbäck 54
82461 Forsa

Orgnr - 559270-8522

Vi innehar F-skattsedel




  1. Om Nerd World

    • Företaget har sitt säte i Hudiksvall.

    • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.


    1. Beställning


    • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifterom produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

    • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].


    1. Leverans


    • Våra normala leveranstider är 3-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

    • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi harmeddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].


    1. Priser


    • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% eller 12% moms.

    • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


    1. Ångerrätt


    • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

      5.1 
      Vidnyttjande av din ångerrätt:

    • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

    • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efterångermeddelandet returnera produkterna till oss.

    • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.

    • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadadprodukt.

      5.2 
      Ångerrätten gäller inte vid:

    • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl harförseglats (plomberats) och där förseglingen(plomberingen) har brutits av dig.

    • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

    • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

    • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

    • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

    • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

      För mer om den lagstiftade ångerrätten, se 
      här.


    1. Reklamation och klagomål


    • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulleprodukten ändå vara skadad eller felexpedierad närden anländer åtar vi oss i enlighet med gällandekonsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärdafelet.

    • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

    • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

      6.1 
      Hur går du tillväga vid reklamation?

    • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

    • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

    • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, searn.se.


    1. Ansvarsbegränsning


    • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

    • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande(Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskadeller utebliven leverans från leverantör.

    • Vidaretas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektiveleverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.


    1. Produktinformation


    • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.


    1. Information om Cookies


    • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.


    1. Personuppgifter


    • Genom att handla hos NerdWorld accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepartutan rättslig grund.

    • NerdWorld är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

    • Nedan information är en summering av hur vi i enlighetmed dataskyddsförordningen (GDPR)lagrar och behandlar dina uppgifter.

    • 10.1Vad är en personuppgift?
      En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

    • 10.2Vilka uppgifter lagrar vi?
      För att kunna hantera din beställning samt svara på frågorrelaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn-och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

    • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättsligförpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

    • 10.3Rättslig grund
      I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
      Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

    • 10.4Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
      10.4.1Betalleverantör

    • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna motbedrägeri.
      De betalleverantörer (betaltjänster)som vi använder oss av är: Klarna, PayPal ,Förskottsbetalning.

    • 10.4.2Fraktbolag
      För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget föravisering.
      De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord, DHL.

    • 10.4.3Nyhetsbrev
      Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
      Vi använder för utskick av nyhetsbrev.

    • 10.5Rätten till tillgång
      Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

    • 10.6Rätt till rättelse
      Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

    • 10.7Rätten att bli glömd
      Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som tillexempel om det ska behållas för att vi måsteuppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

    • 10.8Ansvarig för dataskydd
      NerdWorld är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

    • 10.9Så skyddar vi dina personuppgifter
      Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känsliginformation som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
      Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.


    1. Ändringartill de Allmänna Villkoren


    • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.


    1. Tvist och lagval


    • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförståndmed företagets kundtjänst och kunden, kan du som kundvända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, searn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan manlämna klagomål online via EU-kommissionens plattform förmedling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

    • Videventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

    • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.